Home » Education » သိပၸံပညာနဲ႔ ႏိုဘယ္ဆုရတဲ့ ဂ်ပန္လူမ်ိဴး (အေမရိကန္ႏိုင္ငံသား)

သိပၸံပညာနဲ႔ ႏိုဘယ္ဆုရတဲ့ ဂ်ပန္လူမ်ိဴး (အေမရိကန္ႏိုင္ငံသား)

သိပၸံပညာနဲ႔ ႏိုဘယ္ဆုရတဲ့ ဂ်ပန္လူမ်ိဴး (အေမရိကန္ႏိုင္ငံသား)

သိပၸံပညာနဲ႔ ႏိုဘယ္ဆုရတဲ့ ဂ်ပန္လူမ်ိဴး (အေမရိကန္ႏိုင္ငံသား) တစ္ေယာက္ စင္ကာပူကို ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ကို စင္ကာပူအစိုးရက စရိတ္ အကုန္ခံၿပီး ဖိတ္ၾကားခဲ့တာပါ။

သူ႔ရဲ႕ ႏိုဘယ္ဆုရေအာင္ ဘယ္လို ႀကိဳးစားခဲ့ရတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း စင္ကာပူလူငယ္ေလးေတြကို ေျပာျပေပးဖို႔ပါ။ သူ႔ေဟာေျပာပြဲကို စင္ကာပူအစိုးရ တကၠသိုလ္ တစ္ခုျဖစ္တဲ့ NUS တကၠသိုလ္မွာ ျပဳလုပ္ပါတယ္။

စင္ကာပူ တကၠသိုလ္ေပါင္းစံုက ဆရာ၊ ဆရာမ၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြ တက္ေရာက္ နားေထာင္ၾကပါတယ္။ သူက ေဟာေျပာၿပီးသြားေတာ့ ေမးခြန္း ေမးစရာရွိရင္ ေမးပါလို႔ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။

ပရိသတ္က တစ္ေယာက္တစ္ခြန္း ေမးၾကတယ္။ သူကလည္း ျပန္ေျဖေပးပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ ဆရာတစ္ေယာက္က ေမးခြန္းတစ္ခုကို ခုလို ေမးလိုက္ပါတယ္။

“ကြ်န္ေတာ္တို႔ စင္ကာပူႏိုင္ငံကေရာ သိပၸံပညာနဲ႔ ႏိုဘယ္ဆုရႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္း ရွိပါသလား” တဲ့။ ႏိုဘယ္ဆုရွင္က ခုလိုျပန္ေျဖပါတယ္။

“မရွိပါဘူး။ စင္ကာပူႏိုင္ငံမွ မဟုတ္ပါဘူး။ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံေတြမွာ သိပၸံပညာနဲ႔ ႏိုဘယ္ဆုရွင္ ဘယ္လိုမွ မေပၚႏိုင္ပါဘူး” တဲ့။

အိမ္ရွင္ စင္ကာပူ ႏိုင္ငံသားေတြလည္း မ်က္စိ မ်က္ႏွာ ပ်က္ကုန္ၾကတယ္။ ႏိုဘယ္ဆုရွင္က ထပ္ေျပာပါတယ္။

“ခုလိုေျပာရတာ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံေတြမွာ အမ်ားနဲ႔မတူ တစ္မူထူးျခားတဲ့ ကေလးကို ေျမေတာင္ေျမႇာက္ေပးတဲ့ အက်င့္ မရွိလို႔ပါ။ ကေလးတစ္ေယာက္ဟာ စာသင္ခန္းထဲမွာ ဆရာကို ထူးထူးဆန္းဆန္း ေးေမးခြန္းေတြေမးမယ္။ သာမန္ကေလးေတြနဲ႔ မတူတဲ့ အျပဳအမူေတြ လုပ္ေနတယ္ဆိုရင္ ဒီကေလးဟာ တျခားေက်ာင္းသားေတြလို ျဖစ္သြားေအာင္ေနခိုင္းမယ္။ ေျပာမရရင္ ျပစ္ဒဏ္ေပးၿပီး ဦးခ်ိဳးၾကတယ္။ ဥပမာတစ္ခုအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ ၾကမ္းခင္းမွာ ေထာင္ထြက္ေနတဲ့ သံေခ်ာင္းေတြ႕ရင္ ၾကမ္းထဲ ျပန္ဝင္သြားေအာင္ ျပန္ရိုက္သြင္းေပးလိုက္တယ္။ ဒါမွ တျခားသံေခ်ာင္းေတြနဲ႔ ညီသြားေအာင္ေပါ့” တဲ့။ သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။ သူ ငယ္ငယ္ေလးတည္းက သူ႔ မိဘေတြနဲ႔အတူ လိုက္ပါရင္း အေမရိကန္ႏိုင္ငံကို ေရာက္သြားတယ္။ အဲဒီမွာ ေက်ာင္းတက္ခဲ့တယ္။ အေမရိကန္ေက်ာင္းေတြမွာ ေမးခြန္းေတြ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ေမးတဲ့ကေလး၊ တျခားကေလးေတြနဲ႔မတူဘဲ ထူးျခားတဲ့ အျပဳအမူေတြ လုပ္တတ္တဲ့ ကေလးမ်ိဳးေတြ႕ၿပီ ဆိုရင္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြက IEP (Individualized Education Plan) တစ္ကိုယ္ရည္ပညာေရး အစီအစဥ္ ခ်မွတ္တဲ့ အဖြဲ႕ကို အေၾကာင္းၾကားရတယ္။ အဲဒီအဖြဲ႕က တာဝန္ရွိသူေတြဟာ ေက်ာင္းကို ေရာက္လာတယ္။ စိတ္ပညာရွင္လည္း ပါတယ္။ အဲဒီကေလးကို ေစာင့္ၾကည့္တယ္။ စကားေျပာၾကည့္တယ္။ တကယ္ပဲ ဒီကေလးမွာ ထူးခြ်န္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္း ရွိေနတာေတြ႕ရင္ အထူးအစီအစဥ္ေတြနဲ႔ ကေလးရဲ႕ အရည္အခ်င္းကို ျမႇင့္တင္ေပးၾကတယ္။ ထူးခြ်န္ပညာရွင္ Genius တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာေအာင္ ေျမေတာင္ေျမႇာက္ေပးၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ကမၻာေပၚမွာ ႏိုဘယ္ဆုရွင္ အမ်ားဆံုးထြက္တာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံကပါပဲလို႔ ရွင္းျပသြားပါတယ္။

ဗန္းေမာ္သိန္းေဖ၏ မၽွေဝလိုေသာ အေတြးမ်ား စာ – ၉၁